Ikastetxe
guztietan, kontsumismoa eta eskubideak lantzeko, Leed Book-a erabili dugu. Leed
Book-a taldeka landu da. Hona hemen Leed Book-aren lehenengo atala.
Irudi honetan
istorio bat ikusten dugu:
- Boli kosta (Costa de
Marfil) 3. eskuko arropan banaketa
- Mutil batek kamiseta ori
bat hartzen du
- Mutilak kamiseta margotzen du apaintzeko
- - Begira, mutiko hori kamiseta bat margotzen, primeran datorkit nire artikulurako
- -Begira mutiko hori jolasten kotoia batu beharrean- Lan egiten erakutsiko dizut! Lan egitera!
- Mutila kotoia batzen
- Europa: Jostun ospetsu
bat bere bulegoan
- Egunkari batean kamiseta bat margotzen ari den haur bati buruzko artikulua dago. Jostunak diseinua kopiatzen du eta fabrikatzera bidaltzen du.
- 1- Boli kosta (Costa de
Marfil), kotoia batu
2- Turkia: kotoia haritu
3-Taiwan:Kotoia ehon
4-Polonia: Ehuna tindatu
5-Frantzia: Ehuna inprimatu
6-Bulgaria: Kamiseta josi - Salmenta errekorra, gazte guztiek nahi duten kamiseta da
- Boli kosta urte bat geroago
- Haurrak ez du ulertzen berak margotutako kamiseta eta heldu zaiona berdinak izatea
Haurren esplotazio bikoitza: kotoi soroetan eta jabetza intelektuala. Berak egindako diseinua Europako jostunak lapurtu du. Kazetariak, jostuna, haurra. Berriro Afrikako baliabideak lapurtzen dira (kasu honetan kreatibitatea da, ez dira baliabide naturalak)-Nola izan daiteke hain merkea arropa, kontuan hartzen badugu egiten duen bidaia?-Ze nolako eskubideak urratu zaizkio haurrari?
En todos los centros escolares , para trabajar el consumismo y el efecto de este en los derechos de la infancia, se ha utilizado el Leed Book. El Leed Book se ha trabajado por grupos. Aquí tenemos el primer panel empleado:En este panel nos cuentan una historia:- Costa de Marfil, distribución de ropa de 3º mano
- Un niño coge una camiseta amarilla
- El niño decora la
camiseta pintándola
- Mira ese muchacho dibujando la camiseta, genial para mi artículo
- Mira este sucio Golfo.
Todavía divirtiéndose en vez de recoger algodón.- Te voy a enseñas a obedecer,
¡Vamos, a currar!
- Niño recolectando
algodón
- Europa: oficina de un
gran modisto
- Periódico con un artículo sobre el niños que dibuja una camiseta. El modista copia el diseño y la manda fabricar
-
1-Costa de Marfil:
recogida de algodón
2- Turquía: Hilar el algodón
3-taiwán: Tejer el algodón
4-polonia: teñir el tejido
5-francia: impresión del tejido
6- Bulgaria: coser las camisetas - Record de ventas, la camiseta que los jóvenes desean
- Costa de Marfil un año más tarde
- El niño no entiende como la camiseta que el pinto y la que ha llegado son idénticas.
Doble explotación del joven de Costa de Marfil: Campos de Algodón y robo de propiedad intelectual. Su creación es plagiada por la gente de Norte: periodista, sastres y jóvenes. Una vez más se arrebatan (esta vez es algo creativo no creado por la naturaleza) los recursos de los países africanos.-¿Cómo pueden ser tan baratas las prendas teniendo en cuenta el recorrido que hacen?--¿Qué derechos se le han vulnerado a este niño?